دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تمیز کردن ساید بوش

نحوه تمیز کردن انواع یخچال ساید

یکی از وسایل پرکاربرد و البته بسیار مهم هر خانه ای یخچال است بنابراین تمیز کردن یخچال نیز ضروری است. چگونه یخچال ساید را تمیز کنیم؟ این سوال در ذهن بسیاری از ما وجود دارد. تمیز کردن یخچال ساید از جمله کارهایی است که کاربران در سال چندین بار به آن می‌پردازند، و شامل شستن تمام قطعات، تمیز کردن فضای داخلی ساید و همچنین تمیز کردن بخش‌های بیرونی دستگاه می‌باشد. یخچال‌های ساید معمولاً دارای فیلترهای بهداشتی قدرتمند هستند، به سیستم جریان هوای چند گانه مجهزند و قابلیت نوفراست دارند.
اما با وجود این امکانات نیز گاهی ممکن است، به خاطر برخی موارد، در داخل دستگاه شرایط برای رشد میکروب و پخش بوهای نامطبوع فراهم شود. بنابراین برای حفظ سلامت مواد غذایی و همچنین سلامت تمام اعضای خانواده، یخچال‌های ساید هر چند وقت یکبار باید تمیز شوند. پس روش و رعایت نکات برای تمیز کردن و تمیز نگهداری یخچال ساید نیز اهمیت دارد. ما در ادامه به روش‌های تمیز کردن یخچال ساید بوش می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن یخچال ساید بای ساید بوش
تمیز کردن یخچال ساید بای ساید بوش

تميز كردن يخچال سايد

یخچال یکی از مهم‌ترین وسایل و در واقع ستون اشپزخانه است. رابطه مستقیمی با سلامت اعضای خانواده دارد بنابراین نظافت و تمیزی آن بسیار مهم است. همه انواع یخچال‌ها نیاز به توجه در نگهداری و تمیزی دارند. انواع یخچال ساید نیز از این موضوع مستثنی نیست حتی با وجود تکنولوژی پیشرفته. تمیز کردن یخچال ساید نیز اصولی دارد که در عین سادگی اما نیاز به دقت دارد.

روش تمیز کردن یخچال

برای تمیز کردن انواع یخچال می‌توان گفت روش تمیز کردن یخچال متفاوت است زیرا ساختار و تکنولوژی که در آن آنها استفاده شده است متفاوت است و گاهی روش تمیز کردن یخچال در یخچال‌های مدرن و پیشرفته دقت خاصی دارد و باید از پاک کننده‌ها و وسایل تمیز کننده بخصوصی استفاده کرد تا یخچال آسیب نبیند. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

نحوه تمیز کردن یخچال ساید

مواد غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت کاربران دارد، و از این رو تمیز کردن و حفظ نظافت یخچال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.گاهی ممکن است موارد زیر موجب کثیف شدن یخچال ساید شود:

_ باقی ماندن میوه و سبزیجات برای مدتی طولانی و فاسد شدن آن‌ها
_ ریختن و چکه کردن غذاها یا نوشیدنی‌ها بر روی طبقات
_ چکه کردن خون، و آب سبزیجات در کف کشوهای فریزر

_ بی توجهی به برفک زدن فریزر

ما در این مقاله قصد داریم، تا شما کاربران عزیز را با روش‌های مختلف، ساده و بدون ضرر جهت تمیز کردن یخچال ساید آشنا کنیم، تا بتوانید به بهترین شکل ممکن یخچال ساید خود را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن لاستیک درب یخچال

بهتر است که بدانیدنحوه تمیز کردن لاستیک درب یخچال نیاز به توجهات بالایی دارد و در صورت رعایت نکردن برخی نکات بسیار مهم و البته ساده ممکن است که درب دچار تغییر رنگ، خراش و یا پریدگی رنگ شود. شما نباید تحت هیچ شرایطی از مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن درب یا بدنه یخچال ساید استفاده کنید.
شما می‌توانید از پاک کننده چند منظوره، ترکیب سرکه و آب یا مقداری مایع شوینده همراه با آب گرم استفاده کنید، و پس از اسپری کردن آن مواد، با استفاده از یک دستمال نرم به صورت دایره‌ای شکل لکه‌های موجود بر روی درب را کامل پاک کنید.
سپس کمی آب را بر روی درب اسپری کنید و با استفاده از یک دستمال نرم، آثار محلول را بر روی درب پاک کنید، تا درب کاملا تمیز و براق شود.

آموزش تمیز کردن بدنه یخچال

اگر قصد دارید بدنه یخچال را به طور کامل تمیز کنید لازم است، قبل از هر کاری ابتدا برق دستگاه را قطع کرده و یخچال ساید را در فضایی قرار دهید که به تمام قسمت‌های بدنه دسترسی داشته باشید. در این قسمت به آموزش تمیز کردن بدنه یخچال می‌پردازیم.

_ یخچال‌های استیل، سفید و مشکی ال جی، سامسونگ و دیگر برند‌های معتبر سال‌هاست که مهمان خانه کاربران ایرانی می‌باشند، برای تمیز کردن بدنه یخچال می‌توانید، موارد زیر را انجام دهید.

_ تمام سطوح بدنه، درب و واشرهای خارجی را با مواد شوینده ، مایع ملایم و یا محلول‌های، سرکه، جوش شیرین، یا آب لیمو همراه با آب ولرم شست و شو دهید.
_می‌توانید از پاک کننده مخصوص استیل ضد زنگ و یا پاک کننده چند منظوره نیز استفاده نمایید.
_ اسپری کردن پاک کننده مخصوص استیل ضد زنگ، یا پاک کننده چند منظوره بر روی یک دستمال میکروفیبر تمیز
دستمال کشی کامل بدنه و پاک کردن لکه‌ها و سپس با یک اسفنج نرم، غیر ساینده سطح را تمیز کنید.
در مرحله بعد با یک دستمال تمیز خیس آثار مواد شوینده بر روی فضای بیرونی یخچال را پاک کنید و نهایتا با یک پارچه نرم و بدون پرز، بدنه را به طور کامل خشک کنید.
توجه: مراقب باشید هنگام تمیز کردن یخچال ساید، جهت پیشگیری از آسیب دیدن روکش بدنه، و یا کدر شدن پوشش دیواره  یخچال از مواد زیر استفاده نکنید.
_ محلول‌های حاوی صابون فراوان
_ ساینده‌ها و شوینده‌های خشن
_ محلول‌های حاوی کلر
_ دستمال کاغذی
_دستمال‌های شن‌دار و زبر

تمیز کردن یخچال بوش
تمیز کردن یخچال بوش

آموزش تمیز کردن کشوهای فریزر ساید بوش

برای تمیز کردن کشو‌های فریزر، که یکی از علت های بوی بد در ساید بوش می‌باشد بنابراین آموزش تمیز کردن کشوهای فریزر ساید بوش نیز مهم است و می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

_ دستگاه را خاموش کنید.
_ مواد غذایی فریز شده را بیرون بیاورید.
_کشوها را در بیرون فریزر بگذارید تا به دمای اتاق برسند.
_ با استفاده از اسفنج نرم و مواد صابونی ملایم شست و شو دهید.
نکته: شاید قطعات قابل جدا شدن یخچال ساید قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی باشد، اما ساید بوش در درجه اول شست و شوی آن‌ها با دست را توصیه می‌کند. اگر باز هم ترجیح دادید لوازم را در داخل ظرفشویی قرار دهید، بهتر است قفسه‌ها و محفظه‌های روی درب را در طبقه بالای ظرفشویی قرار دهید. همچنین جهت پیشگیری از شکستن و یا درز بردن قطعات قبل از جاگذاری در داخل ظرفشور مطمئن شوید که به دمای اتاق رسیده‌اند.
_ با یک دستمال نرم داخل و بیرون کشوها را به خوبی خشک کنید، و در جای خود قرار دهید.

چگونه آبریز و یخساز ساید را تمیز کنیم؟

یکی دیگر از قسمت‌های مهم در یخچال هنگام تمیز کردن، بخش آبریز و محفظه یخساز است.

برای تمیز کردن جایگاه آبریز، شما می‌توانید از انواع محلول‌ها و شوینده‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده را مورد استفاده قرار دهید.
برای تمیز کردن یخریز هم، ابتدا عملیات یخساز را غیر فعال کرده، کشو یخ را تخلیه نموده، و در نهایت کشو را با مواد شوینده ملایم شست و شو دهید.

نحوه تمیز کردن نمایشگر یخچال ساید

صفحه نمایش یخچال‌های ساید از حساسیت بالایی برخوردار هستند و باید با دقت تمیز شوند و به موارد زیر توجه کنید.

_ برای تمیز کردن نمایشگر، یا صفحه را قفل کنید و یا دستگاه را خاموش نمایید.
_ مراقب باشید دستمالی که برای دستمال کشی انتخاب می‌کنید، نرم و بدون پرز باشد.
_ تا حد امکان بر روی نمایشگر مواد شیمیایی، آب و یا محلول‌های دیگر را به صورت مستقیم اسپری نکنید.
_ با مقداری آب دستمال نرم را کمی مرطوب کرده و نمایشگر را تمیز کنید.
_ با استفاده از یک دستمال خشک هم روی نمایشگر را کامل خشک کنید.

تميز كردن يخچال با سركه

یخچال به‌ مرور زمان و بعد از مدتی استفاده، کم‌کم بوی نامطبوعی می‌گیرد و دیواره‌های داخلی آن کثیف و کدر می‌شوند. گاهی لکه‎‌ها به قدری قوی هستند که در این شرایط می‌توانید از پاک‌کننده‌ای با قدرت بیشتر استفاده کنید و آن چیزی نیست جز سرکه. برای تمیز کردن داخل یخچال، سرکه و آب را با نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و با یک دستمال و این ترکیب، قفسه‌ها و داخل یخچال را حسابی تمیز کنید. در مرحله‌ی آخر می‌توانید با دستمال مرطوب سرکه را از روی سطوح پاک کنید و برای مدتی در یخچال را باز بگذارید تا بوی سرکه از بین برود.

نحوه تميز كردن يخچال با جوش شيرين

استفاده از جوش‌شیرین برای پاک کردن یخچال بسیار کاربردی و کم ضرر است؛ قدرت پاک کنندگی این ماده بسیار بالا است و می‌تواند بوی بد و لکه‌های سرسخت را از بین ببرد؛ علاوه بر آن استفاده از جوش‌شیرین به ضدعفونی کردن داخل یخچال نیز بسیار کمک می‌کند. برای تمیز کردن یخچال با جوش شیرین تنها کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

ابتدا در یک قابلمه، مقداری آب را به جوش بیاورید. سپس به آب جوش‌شیرین و مقداری شکر اضافه کنید و آن را به آرامی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود؛ سپس یک اسفنج تمیز یا پارچه نرم را به این محلول آغشته کنید و به نقاطی که لکه شده بمالید؛ یک ربع زمان دهید و در نهایت با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام سطح را پاک کنید. برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال با این محلول نیز می‌توانید پارچه را در محلول جوش‌شیرین بزنید و لاستیک را با آن تمیز کند؛ توجه داشته باشید برای جلوگیری از ترک خوردن لاستیک یخچال، حتما بعد از تمیز کردن لاستیک به خوبی آن را خشک کنید.

تمیز کردن یخچال با سرکه و جوش شیرین

بهترین محلول برای تمیز کردن یخچال، ترکیب ۴ لیتر آب گرم با نصف فنجان سرکه و مقداری جوش شیرین به مقدار یک چهارم فنجان است. پس از تهیه این محلول مقداری از آن را در بطری‌های شیشه‌‌شوی ریخته و پس از اسپری کردن مقداری از آن روی محل مورد نظر، می‌توانید با استفاده از یک اسفنج به راحتی هر گونه کثیفی از جمله کپک‌ها و سفیدک‌ها را به راحتی پاک کنید. توصیه می‌کنیم برای پاک کردن قفسه‌ها و کشوهای یخچال نیز از همین ماده استفاده کنید.

تمیز کردن یخچال با خمیر دندان

برای از بردن لکه‌‌هایی که به راحتی پاک نمی‌شوند، از خمیر دندان استفاده کنید؛ زیرا این ماده دربردارنده یک ترکیب ساینده است. همچنین می‌توانید علاوه بر تمیز کردن یخچال با خمیر دندان برای خوش‌بو کردن یخچال از خمیردندان‌های خوش رایحه نیز استفاده کنید.

تمیز کردن یخچال با جوش‌شیرین و آب

یکی دیگر از راه‌های پاک کردن لکه‌های سفت، تمیز کردن یخچال با جوش‌شیرین و آب است. پس از ترکیب آب با ‌شیرین‌جوش (محلول باید کمی غلیظ باشد)، مقداری از محلول را با استفاده از یک اسفنج مرطوب روی لکه‌های سفت بمالید و در حدود یک ساعت صبر کنید. پس از گذشت این مدت می‌توانید لکه‌های سرسخت را به راحتی پاک کنید؛ زیرا محلول ذکر شده باعث شل شدن لکه‌ها می‌شود و به راحتی تمیز کردن یخچال با جوش شیرین و آب را می‌توانید ببینید.

سخن پایانی:

یخچال که یکی از وسایل ضروری هر خانه‌ای می‌باشد قطعا نیاز به مراقبت و سرویس مرتب دارد. اگر برند یخچال شما بوش Bush است ابتدا تبریک می‌گویم زیرا یکی از بهترین برندها را انتخاب کرده‌اید که هم کیفیت بالایی دارد هم کارایی خوبی برای خانواده‌های ایرانی که همیشه طرف‌دار نگهداری مواد غذایی به مقدار زیاد در داخل یخچال هستند. ساید بوش که یکی از بهترین نوع یخچال بوش می‌باشد نیز از نظر کیفیت فوق‌العاده است. قطعا همه ما می دانیم هر وسیله برقی ممکن است دچار خرابی یا مشکلی شود و نیاز به تعمیر و سرویس باشد مجموعه ما که به طوری تخصصی و با کادر مجرب، هزینه مقرون به صرفه، استفاده از قطعات اصل در تعمیر ساید بوش در تهران و تعمیر ساید بوش در حومه حرف اول را می‌زند و شما دوستان در هفت روز هفته تنها با یک تماس می‌توانید هر گونه مشکلی که ساید بوش دارد را سریعا رفع نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *