دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

چرا یخچال ساید بوش سرد نمی‌کند

چرا یخچال ساید بوش سرد نمی‌کند

یخچال یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین بخش لوازم خانگی منازل است. یخچال را می‌توان به عنوان تنها لوازم برقی در خانه به شمار آورد که 24 ساعته مشغول به فعالیت است. بنابراین خرابی بخشی از قطعات آن امری طبیعی است. ممکن است شما هم با مشکل خنک نکردن یخچال روبرو شده باشید. آیا می‌دانید چرا یخچال ساید بوش سرد نمی‌کند و چگونه می‌توانید مشکل آن را حل کنید؟

خنک نکردن یخچال دلایل محتلفی دارد. اولین سوال پس از مصرف مواد غذایی داخل یخچال و مشاهده گرم شدن آن این است که چرا یخچال خنک نمیکنه؟ اگر درب یخچال‌تان را باز کنید و متوجه شوید که شیر یا آب داخل بطری اصلا خنک نیست، معلوم می‌شود که یخچال شما آن طوری که باید خنک نمی‌کند. سرد نکردن یخچال مشکل ساده‌ای نیست چرا که پای سلامتی شما نیز در میان است. با این حال در غالب مواقع جای نگرانی نیست و با راهکارهای ساده یا انجام تعمیرات می‌توان علت سرد نکردن یخچال فریزر را برطرف کرد. تا انتهای این مقاله با مجموعه تعمیر ساید بوش همراه باشید مطالب مفید و کاربردی برای رفع خنک نکردن یخچال ساید بوش ارائه خواهیم داد.

چرا یخچال خنک نمیکند

اولین توقعی که در ذهن ما وقتی اسم یک یخچال اورده می‌شود سرد کردن ان است. هنگامی که سرد کردن یا خنک کردن یک یخچال به مشکل می‌خورد در واقع یک اتفاق وحشتناک در یک آشپزخانه می‌افتد. در چنین مواقعی تمامی مواد غذایی، اب خوردن دیگر قابل استفاده نخواهد بود. علت های مختلفی وجود دارد که سبب می‌شود یک یخچال خنک نکند از سیستم دمایی تا سنسور و خرابی قطعات الکتریکی موجود در ان. در زیر موارد مرتبط را با این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

علت اینکه یخچال سرد نمی کند چیست

دما یخچال و فریزر درست تنظیم نشده است:

هر یخچال در هر فصلی که قرار دارد باید دما هوا آن تنظیم شود. بیشتر در زمستان به روی ۳ یا ۴ درجه و در تابستان به روی ۱ یا ۲ درجه می باشد.
بدترین حالت چک نکردن دما یخچال است و در بعضی موارد که دما چک نمی شود ممکن است به روی ۶ یا ۷ برود که طبیعی است، یخچال خنک نشود.
مواد غذایی زیاد داخل یخچال می مانند:

هنگامی که مواد غذایی زیاد درون یخچال می مانند، هوا در یخچال به میزان کم تولید می شود، و همین دلیل درب یخچال زیاد باز و بسته می شود که همین هوا هم به بیرون می رود.
بعضی از این مواد غذایی ممکن است سرما ساز یخچال را دچار مشکل کند. سعی کنید که مواد غذایی که حجم زیادی دارند در انتهای یخچال گذاشته نشوند.

چرا یخچال ساید بای ساید بوش سرد نمیکنه

منظور از چرا یخچال ساید بای ساید بوش سرد نمیکنه، حالتی است که دستگاه کار می‌کند اما نمی‌تواند به اندازه کافی دما را کاهش دهد. عدم وجود سرمایش کافی داخل یخچال می‌تواند به فساد زودتر مواد غذایی، فشار بیشتر روی کمپرسور، بروز مشکلات دیگر همچون یکسره شدن موتور یخچال و چندین و چند دردسر دیگر منجر شود.

سرد نکردن یخچال ساید بای ساید بوش می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. از آنجا که یخچال برای رسیدن به عملکرد اصلی خود از مجموعه ای بهم مرتبط تشکیل شده، ایراد در هر یک از بخش‌های مهم آن می‌تواند عملکرد دستگاه را بهم ریخته و منجر به گرم شدن داخل یخچال و سرد نکردن دما به اندازه کافی شود.

علت اینکه یخچال ساید بوش سرد نمیکند چیست

موارد مختلفی می‌تواند علت اینکه یخچال سرد نمیکند باشد که بیشترین دلیل آن فنی می‌باشد و باید یک تکنسین کار ماهر آن را بررسی و طبق ایرادات راه کار را ارائه دهد. در زیر به بررسی مهم ترین موارد علت سرد نکردن یخچال ساید بوش می‌پردازیم:

1_تنظیم نبودن دمای یخچال بوش

گاهی علت سرد نکردن یخچال یا علت یخ نزدن فریزر، صرفا تنظیم نبودن دمای یخچال بوش است. اگر از یخچال فریزرهای قدیمی استفاده می‌کنید، تنظیم دما به کمک ترموستات‌های ولومی و در مدل‌های جدیدتر، به کمک کلیدها و صفحه دیجیتال انجام می‌شود. در فصول سرد و گرم سال از تنظیم بودن دما یا درجه یخچال خود مطمئن شوید. گاهی فقط تنظیم نبودن دمای یخچال بوش علت گرمی و خراب شدن مواد غذایی است.پ

2. وجود مانع و عدم گردش هوا در ساید بای ساید بوش

 

پر بودن بیش از حد یخچال بوش
پر بودن بیش از حد یخچال بوش

داخل یخچال فریزرها از دریچه های هوایی و فن هایی استفاده شده که وظیفه به جریان انداختن و گردش هوا در داخل محفظه یخچال را برعهده دارند. طبیعتا اگر بسته‌های حجیم و بزرگ وسایل و مواد غذایی را در مقابل این فن‌ها و دریچه‌ها قرار دهید، گردش هوا به درستی اتفاق نیوفتاده و سبب یکنواختن نبودن دمای داخل یخچال می‌شود. وجود مانع و عدم گردش هوا در ساید بای ساید می‌تواند علت خنک نکردن یخچال باشد.

 

3. خراب شدن برد الکتریکی یخچال بوش

از دیگر دلایل خنک نکردن یخچال، خراب شدن برد الکتریکی است. خرابی این قطعه که فعالیت تمامی قطعات یخچال را تحت نظر دارد، منجر به سرمایش ناکافی یخچال خواهد شد. خراب شدن برد الکتریکی یخچال بوش نیاز به تعمیر توسط متخصص تعمیر ساید بوش می‌باشد.

4_ قرار گرفتن مقدار زیاد مواد غذایی داخل یخچال ساید بوش

اگر مواد غذایی بسیاری را داخل یخچال قرار دهید، به طوری که از ظرفیت مجاز آن بیشتر شود و مواد به صورت فشرده و روی هم کیپ شده قرار بگیرند، گردش هوای سرد داخل دستگاه ممکن نبوده و به کمپرسور فشار وارد می‌شود که ممکن است نتواند پاسخگوی این میزان از مواد غذایی و کاهش دمای آنها باشد، درنتیجه باعث گرم شدن داخل یخچال خواهید شد.

5_ گرم شدن داخل یخچال به علت ایراد درب

در صورتی که قفل درب یخچال معیوب باشد و درب به درستی بسته نشود، دمای داخل آن نمی‌تواند پایدار بماند و با خروج هوای سرد شاهد گرم شدن داخل یخچال خواهید بود. همچنین یکی از مهمترین مواردی که حتما باید از درستی کارکرد آن مطمئن شوید، واشر یا لاستیک دور درب یخچال است. اگر لاستیک درب یخچال کنده یا پاره شده، شل شده یا از درب جدا شود، به گونه‌ای که اجازه ورود هوای گرم بیرون را به داخل یخچال بدهد، مشکلات بسیاری از جمله خنک نکردن یخچال را در پی خواهد داشت.

6_ کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال ساید بوش

کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال ساید بوش نیز می‌تواند دیگر علت سرد نکردن یخچال باشد. با گذشت زمان، لاستیک‌های درب کثیف می‌شوند و همین باعث می‌شود که درب به درستی بسته نشود. برای پیشگیری از بروز این مشکل لاستیک درب یخچال را با یک اسفنج و آب گرم و صابون تمیز کنید.همچنین قسمت‌هایی از یخچال که با لاستیک تماس دارند را تمیز کنید.
از پاک کننده‌های ساینده، برس‌ها، پدهای شستشو، مایعات قابل اشتعال یا اسپری‌های تمیز کننده پنجره  برای رفع کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال ساید بوش استفاده نکنید.

کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال ساید بوش
کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال ساید بوش

7_ کثیف بودن کویل‌ های کندانسور ساید بوش

به دلیل کثیف بودن کویل‌ های کندانسور ساید بوش ، دستگاه نمی‌تواند به درستی خنک کند. یکی از ساده‌ترین مواردی که می‌توانید برای نگهداری یخچال فریزر انجام دهید این است که حداقل هر شش ماه یک بار آن را بیرون بکشید و سیم پیچ‌های کندانسور را تمیز کنید. اگر حیوان خانگی دارید، باید زودتر از شش ماه یک بار یخچال را بیرون بکشید و کویل‌ها را تمیز کنید.

کثیف بودن کویل‌ها یخچال بوش
کثیف بودن کویل‌ها یخچال بوش

8_ تراز نبودن یخچال ساید بای ساید بوش

یخچال‌ها باید تراز باشند تا بتوانند به درستی کار کنند. تراز نبودن یخچال ساید بای ساید بوش، ممکن است درب به درستی بسته نشود و در نهایت داخل یخچال سرمایش کافی نداشته باشد. در صورتی که علت سرد نکردن یخچال همین باشد، با تراز کردن آن روی سطح مشکل برطرف خواهد شد.

تراز نبودن یخچال ساید بای ساید بوش
تراز نبودن یخچال ساید بای ساید بوش

9_ قرار دادن یخچال بوش در جای نامناسب

اگر یخچال در یک محیط گرم یا سرد، مانند فضای باز یا گاراژ قرار بگیرد، ممکن است توان خنک کنندگی آن تحت تأثیر قرار بگیرد.

گاراژی که خیلی سرد باشد یخچال را گیج می‌کند و به این ترتیب دستگاه سرمایش کافی نخواهد داشت. اگر گاراژ گرم باشد، یخچال بیشتر از حالت عادی کار می‌کند تا فضای داخلی خنک شود. پس قرار دادن یخچال بوش در جای نامناسب می‌تواند یکی از دلایل سرد نکردن یخچال ساید بوش باشد.

10_ کم شدن گاز یخچال ساید بای ساید بوش

یکی از شایع‌ترین دلایل سرد نکردن یخچال نشتی یا کم شدن گاز یخچال ساید بای ساید بوش است. برای حل این مشکل باید گاز یخچال مجدد شارژ شود.

کم شدن گاز یخچال ساید بای ساید بوش
کم شدن گاز یخچال ساید بای ساید بوش

راه حل سریع و خدمات مرکز تعمیر ساید بوش

مجموعه ما یعنی تعمیر ساید بوش با توجه به سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان محترم و عزیز توانسته است شعبات خود را در مناطق مختلف تهران مستقر نماید و حتی در برخی منطق حومه تهران نیز شعبه دارد. استقرار متخصصین در شعبات ، هزینه‌های مقرون به صرفه، انجام امور مربوط به تعمیر و سرویس در سریع‌ترین زمان و ارائه گارانتی خدمات وظیفه و رسالت ماست. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت یا از طریق ثبت درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما به محض دریافت درخواست شما نسبت به رسیدگی آن سریع اقدام خواهند کرد.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد یخچال ساید بوش خود مقاله یخچالم نمیذاره بخوابم را نیز مطالعه کنید قطعا مطالب مفید و کاربردی برای شما خواهد بود زیرا راه‌کارهای مفیدی ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *