دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

چرا یخچال ساید بوش صدا می‌دهد

چرا یخچالم نمیذاره بخوابم؟

یکی از مشکلات شایع یخچال فریزرها و سایدها که معمولا همه ما با آن مواجه شده ایم، صدای زیاد آنها است. این مشکل به خصوص در یخچال های نسل جدید بیشتر دیده می شود، البته در یخچال‌های قدیمی نیز دیده می‌شود. حتما شده است صدای یخچال ساید بوش شما در حدی زیاد باشد که نظرتان را جلب کند. حتی به جرات می‌توانم بگویم گاهی برای خواب و استراحت و حتی برای تمرکز شما نیز مزاحمت ایجاد کند.

البته انتخاب برند نیز بسیار مهم است و ما یک مقاله با عنوان چرا یخچال بوش بخرم را برای شما عزیزان نوشته ایم که می‌تواند به شما کمک کند. برای من که این اتفاق افتاده است! تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید میخواهیم انواع صداها، دلایل آنها و را‌ه‌حل رفع آن را با شما به اشتراک بگذاریم تمامی موارد ارائه شده در این مقاله توسط متخصصین مرکز تعمیر ساید بوش ارائه می‌گردد.

چرا یخچالم نمیذاره بخوابم؟
چرا یخچالم نمیذاره بخوابم؟

چرا یخچال ساید بوش صدا میده

یکی از مواردی که از سوی کاربران و مصرف کنندگان یخچال‌های بوش گزارش شده، ایجاد صداهای ناهنجار در برخی مواقع است. تولید صدا توسط یخچالی که در حالت عادی نباید هیچ صدایی از خود تولید کند، کمی آزار دهنده است می‌پرسند چرا یخچال ساید بوش صدا میده؟! شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد در سکوت شب و موقع استراحت صدای وز وز، تق تق یا سوت کشیدن یخچال ساید بوش شما مزاحم شما شود، این‌ها صداهایی هستند که در اثر مشکلات فنی یا نصب و تراز غیر اصولی یخچال ایجاد می‌شوند. برخی از این مشکلات با بررسی خودمان حل می‌شود و برخی دیگر حتما باید یک تکنسین کار ماهر تعمیر ساید بوش بررسی و عیب‌یابی نماید و آن را رفع نماید پس در صورتی که خودتان نتوانستید مشکل را حل کنید حتما با ما تعمیر ساید بوش تماس بگیرید تا بتوانیم به شما عزیزان کمک کنیم.

انواع صداهای یخچال ساید بوش و علت آنها

1_ علت صدای تیک تیک یخچال بوش

صدای تیک تیک در انواع یخچال‌ها بخصوص یخچال‌های نسل جدید و به روز دیده می‌شود. علت صدای تیک تیک یخچال بوش ممکن است این موارد باشد:

_ صدای رله برد که باید رله تعویض شود.
_ صدای رله اورلود کمپرسور

2_ دلیل صدای تق تق ساید بوش

صدای تق تق ساید بوش نیز از درون کابین یخچال شنیده می‌شود و جزو صداهایی است که اکثرا در همه انواع یخچال‌ها و همچنین یخچال ساید بوش و ساید بای ساید بوش دیده می‌شود. ممکن است دلیل صدای تق تق ساید بوش بخاطر موارد زیر باشد:

_ خرابی موتور
_ ایراد در رله اورلود

3_ علت صدای شرشر آب یخچال ساید بای ساید بوش

یکی دیگر از صداهایی که شنیده می‌شود صدای شرشر آب یخچال ساید بای ساید بوش است، علت صدای شرشر آب یخچال ساید بای ساید بوش عمدتا به دلایل زیر می‌باشد:

_ عملیات یخ زدایی و دیفراست
_ ایراد در کارکرد یخساز
_ صدای برگشت گاز

4_ دلیل صدای جیر جیر یخچال ساید بوش

یکی از گوش خراش‌ترین صداها صدای جیر جیر کردن یخچال است که معمولا دلیل صدای جیر جیر یخچال ساید بوش موارد زیر است:

_ خرابی فن اواپراتور
_ تجمع زیاد برفک
_ شل شدن لرزه گیرهای موتور

5_ علت صدای پشت یخچال ساید بای ساید بوش

قطعا وقتی از کنار یخچال آشپزخانه‌تان رد شدید و صدایی نظرتان را جلب کرده و در عین حال نگران و آن چیزی نبوده جز صدای پشت یخچال. موارد زیر درصد بالایی می‌تواند علت صدای پشت یخچال ساید بای ساید بوش را شامل می‌شود.

_ ایراد در لوله های رفت و برگشت کمپرسور
_ معیوب بودن فن کمپرسور
_ شل بودن پیچ های کندانسور (اگر در بدنه نیست)

علت صدای پشت یخچال ساید بای ساید بوش
علت صدای پشت یخچال ساید بای ساید بوش

6_ چرا درب یخچال صدا می دهد

قطعا روزی بارها و بارها درب یخچال خود را باز و بسته می‌کنید و ممکن صدای درب یخچال ساید بوش را بشنوید که برایتان غیرعادی باشد. عمده دلیل صدای درب یخچال موارد زیر است:

_ خرابی و پوسیدگی لولای درب
_ دفرمه شدن درب

دلیل صدای درب یخچال
دلیل صدای درب یخچال

7_ علت و دلیل صدای فن یخچال بوش

یکی از قطعات مهم در یخچال‌ها، قطعه فن است و شنیدن صدای غیر عادی از آن نیاز به بررسی است. علت و دلیل صدای فن یخچال بوش می‌تواند موارد زیر باشد:

_ معیوب شدن موتور فن اواپراتور
_ خرابی میل شفت فن
_ فرسودگی فن
_ شکستگی پروانه

علت و دلیل صدای فن یخچال بوش
علت و دلیل صدای فن یخچال بوش

8_ دلیل صدای فریزر یخچال ساید بوش

یکی دیگر از صداهایی که وقتی درب فریزر یخچال ساید بوش را باز می‌کنید و می‌شنوید صدای غیر طبیعی آن است. دلیل صدای فریزر یخچال ساید بوش می‌تواند موارد زیر باشد:

_ برخورد پروانه با برفک های آب نشده
_ برخورد پروانه با یونیلت های داخل فریزر
_ خشکی پره های پروانه فن

9_ علت صدای یخچال بوش بعد از جابجایی

قطعا وقتی جابجایی اسباب و وسایل منزل را دارید یکی از نگرانی‌ها این است که ایا وسایل سالم به مقصد خواهند رسید یا نه؟! در برخی موارد یخچال دچار اسیب شده یا در نصب آن دقت نمی‌شود و صدای یخچال ساید بوش بعد از جابجایی تغییر و بیشتر می‌شود.مورد زیر می‌تواند علت صدای یخچال بوش بعد از جابجایی باشد:

_ عدم تراز بودن یخچال

10_ جیر جیر درب یخچال

چیدمان همیشه در یخچال بخصوص در قسمت درب آن مهم است. توجه داشته باشید که با چیدمان بیش از حد مواد غذایی، درب یخچال فریزر را سنگین نکنید. این مورد به مرور زمان باعث افتادگی و صدای جیر جیر درب یخچال خواهد شد. ممکن است درب به درستی در جای خود قرار گرفته باشد و هنوز صدای جیر جیر درب یخچال به گوش برسد. در چنین مواقعی باید سراغ لولا های اتصال دهنده آن با بدنه برویم. لولاهای معیوب می تواند باعث ایجاد صدای جیر جیر درب یخچال شود. بنابراین بررسی کنید آیا درب به درستی متصل شده و سپس با روغن کاری حرکت دورانی آن را بی صدا و نرم کنید. در غیر اینصورت نیاز به تعویض لولا ها یا درب است.

11_ علت صدای فن یخچال بوش

فن نیز یکی از قطعات مکانیکی یا حرکتی یخچال است که یک صدای طبیعی هنگام کار کردن دارد. اما وقتی خراب می‌شود صدای ان ازار دهنده است که نشان دهنده وجود مشکل است. گاهی با یک روغن کاری این صدا رفع می‌شود و گاهی نیاز به تعمیر پره‌ها وجود دارد.

چکار کنیم صدای یخچال کم شود

در صورتی که به دنبال رفع مشکل صدا دادن یخچال فریزر خود هستید، به توصیه های مرکز تعمیر ساید بوش در زیر دقت نمایید:

_ همیشه به، نظافت داخل یخچال و مخصوصا تمیز کردن لاستیک درب یخچال خود اهمیت دهید.
_ اگر کوچکترین صدایی در یخچال خود مشاهده کردید، سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید و نگذارید صدا بیشتر شود.
_ به تمیز کردن لوله های شبکه ای پشت یخچال اهمیت دهید و به صورت دوره ای با جاروبرقی، پشت یخچال را تمیز کنید.
_ هر از گاهی میل شفت فن را روغن کاری کنید تا از خشکی در بیاید.
_ گذاشتن وسیله بر روی یخچال، در هنگام کارکرد موتور، موجب صدا می‌شود. (از گذاشتن هرگونه وسایل بر روی یخچال خودداری نمایید.)
_ اگر درب یخچال به مدت طولانی باز باشد، صدای هشدار می‌شنوید و این مشکل محسوب نمیشود.
_ در بعضی از مدل ها، با کم شدن برودت، یخچال؛ آلارمی همراه با بوق میزند، که برای قطع کردن صدا باید به دنبال رفع مشکل فنی کم شدن برودت باشید.

راه حل سریع و خدمات مرکز تعمیر ساید بوش

مجموعه ما یعنی تعمیر ساید بوش با توجه به سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان محترم و عزیز توانسته است شعبات خود را در مناطق مختلف تهران مستقر نماید و حتی در برخی منطق حومه تهران نیز شعبه دارد. استقرار متخصصین در شعبات ، هزینه‌های مقرون به صرفه، انجام امور مربوط به تعمیر و سرویس در سریع‌ترین زمان و ارائه گارانتی خدمات وظیفه و رسالت ماست. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت یا از طریق ثبت درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما به محض دریافت درخواست شما نسبت به رسیدگی آن سریع اقدام خواهند کرد.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد یخچال ساید بوش خود مقاله تراز کردن یخچال ساید بوش  را نیز مطالعه کنید قطعا مطالب مفید و کاربردی برای شما خواهد بود زیرا راه‌کارهای مفیدی ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *