دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه تعویض و تعمیر فن یخچال بوش

نحوه تعویض و تعمیر فن یخچال بوش

یخچال های بوش با وجود قطعات باکیفیت و تجهیزات پیشرفته ممکن است با گذشت زمان و استفاده مکرر دچار ایراداتی شود. یکی از رایج ترین مشکلات یخچال فریزرهای بوش، عدم کارکرد صحیح فن می باشد. از این رو تعمیر و تعویض فن یخچال بوش از مهمترین اقداماتی است که در این شرایط باید انجام شود. در صورتی که فن یخچال بوش به درستی کار نکند، یخچال قادر به خنک کردن نبوده و منجر به از کار افتادگی آن خواهد شد.

به علت اهمیت زیاد تعمیر فن یخچال بوش، قصد داریم در این مقاله به بررسی چگونگی انجام این کار و نکات مهم در زمینه تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش برای شما بپردازیم. عیب یابی و تعمیر ساید بوش کار هرکسی نیست و جزو تعمیرات تخصصی در تعمیرگاه های لوازم خانگی می باشد با توجه به اینکه در تولید یخچال فریزرهای بوش از تکنولوژی های جدید استفاده شده است و روز به روز هم پیشرفته تر می شود عیب یابی و تعمیر آن پیچیده و تخصصی می باشد.

علت سروصدای فن یخچال ساید بوش

خراب بودن پره ها یا فن یخچال
علتی که می تواند باعث صدای ناهنجار یخچال شود، خراب بودن پره ها یا فن یخچال است. فن یخچال، وظیفه منتقل کردن هوای خنک به داخل یخچال را بر عهده دارد. معیوب و شکسته شدن این پره ها باعث به وجود آمدن صدای ناهنجاری در یخچال می شود. برای حل این مشکل کافی است پره ها را تعویض کنید.

معیوب بودن موتور فن آواپراتور
علت بوجود آمدن سر و صدا در یخچال، معیوب بودن فن آواپراتور می باشد. موتور این فن وظیفه دارد، جریان هوا را هنگامی که کمپرسور کار می کند بر روی کویل آواپراتور به وجود آورد. اگر سر و صدای ایجاد شده از فریزر یخچال بود، به احتمال زیاد موتور فن آواپراتور دچار مشکل شده است. یکی از نشانه های خراب شدن موتور فن آواپراتور، خنک نشدن یخچال است.

این موارد علت سروصدای غیر طبیعی فن یخچال ساید بوش می‌شوند. در ادامه به اهمیت و تعویض فن یخچال می‌پردازیم پس تا انتهای این مقاله جذاب همره ما باشید.

روغن کاری فن یخچال
روغن کاری فن یخچال

نحوه عیب یابی فن یخچال ساید بای ساید بوش

برای اینکه بفهمید آیا فن یخچال بوش خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، باید عیب یابی دقیقی را انجام دهید. برای عیب یابی فن یخچال ساید بای ساید بوش ، یخچال را از برق بیرون درآورید و ولتاژی به اندازه 220 ولت به فن یخچال وصل کنید. در این حالت باید واکنش فن را بررسی کرد. اگر فن بعد از اتصال ولتاژ به آن شروع به کار کرد نشاندهنده این است که فن از لحاظ برق رسانی مشکل دارد. ولی اگر فن هیچ واکنشی نشان نداد و ولتاژ صفر را نشان داد، به معنای این است که باید تعمیر و یا تعویض شود. توصیه ما به شما این است که حتما برای عیب یابی فن یخچال بوش با مرکز تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید تا این کار توسط تکنسین های مجرب به صورت تخصصی انجام شود.

اهمیت تعویض فن یخچال ساید بوش

خیلی از افراد زمانی که متوجه خرابی یا رفتار غیر طبیعی از یخچال شدند با بی‌توجهی رد می‌شوند. اما اهمیت تعویض فن یخچال ساید بوش بسیار زیاد است و نباید فکر کنیم بعد از چند روز یخچال درست می شود!! این کار کاملا اشتباه است و مطمئن باشید هزینه بیش تری را متحمل خواهید شد. اگر حدس میزنید فن یخچال بوش خراب شده است سریعا به تعمیر یا تعویض آن بپردازید. اگر فن یخچال کار نکند، به تدریج هوای درون یخچال گرم می شود تا جایی که اصلا قادر نیست هوای خنکی ایجاد کند. در نتیجه، تمامی مواد غذایی درون یخچال به مرور فاسد می شوند.

روغن کاری فن یخچال

همیشه این گفته می‌شود قطعه‌ای که مدام در حال حرکت و چرخش است دارای اصطکاک زیاد است. مراقبت و رسیدگی به این قطعه بسیار مهم است زیرا در بیشتر مواقع تاثیر به‌سزایی در کارکرد کل وسیله دارد مانند قطعه فن در یخچال که مسئول خنک نگه داشتن و تهویه هوا را دارد. روغن کاری فن یخچال نیز بسیار مهم است. ما در ادامه این مقاله روش روغن کاری فن یخچال را اموزش خواهیم داد که خودتان به راحتی بتوانید در منزل انجام دهید.

نحوه روغن کاری فن یخچال بوش

همانطور که می‌دانيد لوازم برقی برای اینکه بتوانند در طولانی مدت کارکرد خود را حفظ کنند، نیاز به سرویس دارند و شما باید هر چند وقت یک بار نسبت به سرویس کردن لوازم برقی و خانگی خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که فن یخچال نیز مانند بسیاری از قطعات دیگر پس از مدتی مصرف و با گذشت زمان به سرویس و روغن کاری نیاز دارد و انجام این اقدامات سبب بهتر کار کردن قطعه مذکور خواهد شد. نحوه روغن کاری فن یخچال بوش به این صورت است که مقداری روغن را به بخش سر میل شفت که درون آرمیچر قرار دارد، میمالید و تمام.

نحوه روغن کاری فن یخچال بوش
نحوه روغن کاری فن یخچال بوش

طریقه روغن کاری فن یخچال

کارهای آسان گاهی به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. در مورد طریقه روغن کاری فن یخچال نیز همین گونه است. شما عزیزان ابتدا باید یک روغن با کیفیت را تهیه کنید. سپس با وسیله مناسب آن را به فن و قسمت‌هایی که حرکت و مکانیک بالایی دارد بمالید زیاده روی باعث کثیف کاری می‌شود که خود مشکل ساز است. پس هر کاری اصول و روش خاص خود را دارد و بهتر است که آن را رعایت کرد.

تعمیر فن یخچال

از آنجایی که گفتیم فن یخچال نیز جزو قطعات پرکار و با اصطلاک بالا است قطعا خراب شدنش امری طبیعی است. اولین گزینه‌ای که همیشه هنگام مواجه با یک خرابی قطعه به ذهنمان می‌رسد تعمیر آن است. تعمیر کردن قطعه گزینه مقرون به صرفه‌ای است و گاهی مطمئن زیرا شما سعی دارید همان قطعه خود یخچال که فابریک و مطمئن است را مجدد درست کرده واستفاده کنید. تعمیر فن یخچال نیز کار بسیار سختی نیست در همه یخچال‌ها اول یک روغن کاری فن انجام دهید سپس یک تست بگیرید اگر درست نشد پره های فن را بررسی و پره معیوب را جدا کرده و پره سالم جایگزین کنید. البته در زیر تک تک مراحل تعویض و تعمیر فن یخچال را توضیح داده‌ایم.

نحوه تعویض و تعمیر فن یخچال بوش

نحوه تعویض و تعمیر فن یخچال بوش از جمله کارهایی است که باید حتما توسط متخصص مربوطه در زمینه تعمیر و تعویض فن انجام شود. ولی اگر اصرار به انجام این کار دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابزار مورد نیاز
_ دریل
_ پیچ گوشتی 4 سو
_ یک فن یخچال جدید( توجه کنید که مدل فن از همان نوع قبلی باشد)
_ دم بایریک برای جدا کردن فیش ها و اتصالات
مرحله اول
در ابتدا یخچال را از برق بیرون بکشید تا تمامی یخ های آن ذوب شود؛ برای این کار می توانید از سشوار نیز استفاده کنید. همزمان تمامی مواد غذایی را از قفسه های داخل یخچال خارج کنید.

مرحله دوم
بعد از اینکه تمامی یخ های درون یخچال ذوب شدند، قفسه های یخچال را نیز بیرون بیاورید وسپس پشت یخچال را که از طریق پایه هایی بسته شده اند، باز کنید.

مرحله سوم
در این مرحله نوبت به جدا کردن فن خراب از یخچال و تعویض فن یخچال بوش است. برای این کار ابتدا شروع به جدا کردن موتور نگهدارنده فن می کنیم که با گیره ها و تیغ هایی در محفظه خود قرار دارد. سپس، فن یخچال را از جایگاه خود خارج می کنیم و فن جدید را جایگزین می کنیم. تمامی مراحل بالا را به طور معکوس انجام دهید و یچال را به برق وصل کنید.

نحوه تعویض و تعمیر فن یخچال بوش
نحوه تعویض و تعمیر فن یخچال بوش

خدمات مرکز تعمیر ساید بوش

مجموعه ما یعنی تعمیر ساید بوش با توجه به سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان محترم و عزیز توانسته است شعبات خود را در مناطق مختلف تهران مستقر نماید و حتی در برخی منطق حومه تهران نیز شعبه دارد. استقرار متخصصین در شعبات ، هزینه‌های مقرون به صرفه، انجام امور مربوط به تعمیر و سرویس در سریع‌ترین زمان و ارائه گارانتی خدمات وظیفه و رسالت ماست. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت یا از طریق ثبت درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما به محض دریافت درخواست شما نسبت به رسیدگی آن سریع اقدام خواهند کرد.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد ساید بوش مقاله مربوط به تعویض فیلتر یخچال بوش را نیز مطالعه کنید قطعا مطالب مفید و کاربردی برای شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *