دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش نحوه آب کردن برفک ساید بوش

آموزش نحوه آب کردن برفک ساید بوش

علت برفک زدن ساید بوش چیست؟ همه شما حداقل یکبار برفک زدن یخچال را تجربه کرده اید و با این پرسش مواجه شده‌اید. ایجاد برفک در یخچال منجر به کاهش تولید سرمای کافی برای نگهداری از مواد غذایی خواهد شد. در نتیجه موادغذایی داخل یخچال شما، زودتر تازگی خود را از دست داده و خراب می‌شوند. در چنین شرایطی کمپرسور باید برای تأمین سرمای لازم برای مدت بیشتری کار کند. به همین علت احتمال خرابی آن افزایش می یابد و مصرف برق بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت. همه این عوامل سبب افزایش هزینه‌های خانواده خواهند شد. برفک زدن یخچال های ساید بوش علت های مختلفی دارد. همچنین یکی از شایع ترین مشکلاتی است که می تواند برای یخچال فریزر یا ساید بای ساید شما پیش بیاید. برفک داخل فریزر می تواند کیفیت غذا ها را پایین بیاورد و تاثیر بدی روی موادغذایی بگذارد. همچنین این مشکل میتواند سبب پایین آمدن دمای فریزر شود. در این مقاله به تمام دلایل احتمالی که باعث برفک زدن ساید بوش می شود را مورد بررسی قرار میدهیم و همچنین درمورد آموزش نحوه آب کردن برفک ساید بوش آن توضیح می دهیم.

برفک یخچال ساید
برفک یخچال ساید

چرا یخچال‌ ساید برفک می‌ زند؟

علت برفک زدن یخچال ساید که به صورت نوفراست یا بدون برفک بسیار اسان می باشد. به طور طبیعی در یخچال ساید هوای سرد باید جریان داشته باشد. این هوا باید در بین تمامی قطعات یخچال فریزر ساید در حال گردش باشد و در انتها باعث سرد شدن مواد غذایی و همچنین منجمد شدن فریزر یخچال ساید می شود.

حالا اگر که به هر دلیلی هوای گرم و یا مرطوب داخل یخچال ساید باشد، باعث میشه تا واکنشی رخ بده و برفک ایجاد بشود. اگر که این اختلال را سریع تر تعمیر نکنید، به مرور برفک‌ یخچال ساید سخت تر شده و تبدیل به یخ می‌شوند. در انتها منجر به بروز اختلال در یخچال ساید می‌شوند که این عامل به دلیل خوب عمل نکردن سنسور دیفراست یخچال می‌باشد که یکی از ارورهای ساید بوش است.

دلایل مهم برفک زدن یخچال فریزر

بررسی علت برفک زدن یخچال در این بخش توضیح داده شده است؛ هوای داخل کابین یخچال سرد است. این هوای سرد همواره، در حال گردش در داخل یخچال است. هنگامی‌که درب دستگاه باز شود یا به هر دلیلی هوای گرم‌تر بیرون به داخل یخچال منتقل شود، از برخورد این دو هوای سرد و گرم برفک ایجاد خواهد شد.

اهمیت برفک و تأثیر آن در ماندگاری دستگاه، مصرف برق آن، ماندگاری مواد غذایی و … سبب شده است تا یخچال‌های نفراست (بدون برفک) خیلی زود جای یخچال‌های معمولی را بگیرند. علت برفک زدن یخچال می‌تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

_ باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال می‌تواند سبب ایجاد برفک در آن شود.
_ خراب بودن نوار دور درب یخچال سبب می‌شود تا هوای گرم بیرون با داخل یخچال تعامل بیشتری داشته باشد و برفک تشکیل شود.
_ محل نصب یخچال در ایجاد برفک در آن بسیار مؤثر است.
_ اگر یخچال شما در مجاورت گاز، سماور یا سایر وسلایل گرمازا قرار دارد؛ احتمال تشکیل برفک در آن به علت افزایش رطوبت اطراف دستگاه افزایش خواهد یافت.
_ خراب بودن ترموستات و ترموفیوز و المنت دستگاه نیز می‌تواند سبب ایجاد برفک در آن شود.
_ قرار دادن موادغذایی داغ در یخچال نیز می‌تواند سبب برخورد هوای گرم و سرد شده و برفک را در یخچال ایجاد کند.
_علت برفک زدن یخچال، همچنین می‌تواند مسدود شدن مسیر عبور گاز مبرد در پشت یخچال باشد.

بررسی علت برفک زدن پشت یخچال

پس از بررسی علت برفک زدن یخچال به بررسی علت برفک زدن پشت یخچال نیز خواهیم پرداخت.

این مشکل یکی از مشکلات و معایبی است که اغلب در مورد یخچال گزارش می‌شود. گاهی اوقات با نگاه‌کردن به لوله‌های پشت یخچال متوجه وجود برفک روی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها خواهید شد.
در طی فرآیند خنک سازی داخل یخچال، رطوبت هوایی که از فضای داخلی یخچال جذب می‌شود به برفک تبدیل شده و به لوله‌های پشت یخچال می‌چسبد.
یخچال نیز به وسیله عمل دیفراست، برفک‌های انباشته شده روی لوله‌های پشت یخچال را جذب می‌کند. بنابراین اگر فرآیند دیفراست دستگاه با اختلال مواجه شود، دستگاه قادر به از بین بردن برفک ها نخواهد بود.
این برفک‌ها در نهایت به یخ تبدیل شده و با مسدود کردن مسیر لوله‌ها فرآیند خنک کردن کابین داخلی یخچال را متوقف می‌کنند.

دلایل مهم برفک زدن یخچال فریزر

دما نامناسب

علت اول یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال و برفک زدن یخچال فریزر است. تنظیم دما نامناسب علت اول یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال به شرح زیر است:

_ دمای پایین یخچال یکی از عوامل یخ زدن مواد غذایی است.
_ دمای مناسب برای یخچال باید 5 تا 6 درجه سانتی گراد باشد، کمتر از این درجه، سبب یخ زدن مواد غذایی می شود.

قرار دادن مواد غذایی کنار فن

علت دوم یخزدگی مواد غذایی داخل یخچال فریزر قرار دادن مواد غذایی کنار فن داخل یخچال چه مشکلاتی ایجاد میکند، در ادامه به آن می پردازیم:

_ در یخچال های امروزی، فن داخل یخچال قرار دارد. بنابراین باید مواد غذایی را در کنار فن قرار ندهید.

علت برفک زدن یخچال فریزر؛ خراب بودن ترموستات
علت سوم یخ زدگی مواد داخل یخچال ؛ خراب بودن ترموستات به شرح زیر است:

_ خراب بودن ترموستات سبب می شود تا دمای یخچال بسیار کاهش یابد و مواد غذایی یخ بزنند.
_ خرابی ترمیستور؛ علت یخ زدگی مواد غذایی داخل یخچال

خرابی ترمیستور علت چهارم یخزدگی مواد غذایی داخل یخچال به شرح زیر میباشد:

ترمیستور نقش کنترل هوای اطراف یخچال را برعهده دارد. در واقع این قطعه، هوا را برد کنترل یخچال انتقال می دهد.
برد نیز وظیفه دارد تا این هوا را به کمپرسور یا موتور یخچال تعبیه کند. زمانی که ترمیستور خراب باشد، فن اوپراتور دچار اختلال می شود. همچنین کمپرسور باید بیشتر کار کند در نتیجه هوای درونی یخچال کاهش می یابد.

علت سالم نماندن مواد غذایی داخل یخچال فریز؛ خراب بودن دمپر

در این بخش به علت پنجم یخ زدگی مواد غذایی داخل یخچال فریزر که خراب بودن دمپر است می پردازیم:

اگر دمپر به درستی تنظیم نشده باشد ، بیش از حد معمول سرما وارد یخچال میشود و در نتیجه باعث یخ زدگی مواد غذایی میشود. چنانچه جلوی دریچه دمپر با مواد غذایی بسته شود، سرما به درستی در یخچال هدایت نمیشود.

چگونه برفک یخچال را آب کنیم

پس از بررسی علت برفک زدن یخچال، باید با نحوه چگونه برفک یخچال را آب کنیم آشنا شویم، در این بخش به این موضوع پرداخته ایم:

_ برای این کار ابتدا باید بدانیم که ایراد دقیقاً از چه بخشی نشأت می‌گیرد؛ سپس راه‌حل‌هایی را برای رفع آن به کار بگیریم.
_ بهترین راه برای حل این مشکل دقت به محل دقیق ایجاد برفک و نوع برفک ایجاد شده است.
_ اگر برفک در اطراف درب فریزر تشکیل شده، درب آن به درستی بسته نشده است.
_ نحوه قراگیری بسته‌های موادغذایی را بررسی کنید.
_ ممکن است چیدمان موادغذایی در کشوها سبب شود، کشو اندکی باز بماند و این امر مانع از بسته شدن کامل درب یخچال شود.
_ واشر درب را بررسی نمایید و از سلامت آن مطمئن شوید. پارگی، ساییدگی یا آسیبی که به این واشر وارد می‌شود، سبب ورود هوای گرم به داخل فریزر شده و سبب برفک زدن آن خواهد شد.
_ اما اگر برفک بجز اطراف درب فریزر در همه جای آن دیده می‌شود؛ علت واشر درب و … نیست. در این حالت ممکن است دمای داخل دستگاه را به اندازه مناسب تنظیم نکرده باشید.

برفک یخچال فریزر
برفک یخچال فریزر

چطور برفک یخچال را تمیز کنیم

برای اینکه بدانیم چطور برفک یخچال را تمیز کینم، می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

_ خاموش کردن یخچال: ابتدا باید یخچال را خاموش کنید و اجازه دهید که دمای داخل آن به دمای اتاق برسد.
_ خالی کردن یخچال: سپس محتویات داخل یخچال را خالی کنید و آن‌ها را در یک جای دیگر نگه داری کنید.
_ تمیز کردن قفسه‌ها: قفسه‌های داخل یخچال را با یک حوله مرطوب تمیز کنید و از کمک گرفتن از انواع مواد شیمیایی خودداری کنید.
_ تمیز کردن برفک: برفک‌های داخل یخچال را با استفاده از یک تیغه یا ابزار دیگری که نرم باشد، بردارید. سپس با یک حوله مرطوب، دیواره‌های داخلی یخچال را تمیز کنید.
_ پاک کردن درب: درب یخچال را با یک حوله مرطوب تمیز کنید و از مواد شیمیایی استفاده نکنید.
_ روشن کردن یخچال: پس از تمیز کردن یخچال، آن‌را روشن کنید و محتویات داخل آن را دوباره به داخل آن برگردانید.
_ توصیه می‌شود که این کار را به طور منظم انجام دهید تا یخچال شما همیشه تمیز باشد و عملکرد بهتری داشته باشد.

اب كردن برفك يخچال با سشوار

نکته: استفاده از سشوار برای آب کردن برفک یخچال توصیه نمی‌شود. این کار ممکن است باعث آسیب به داخل یخچال شود، همچنین باعث ایجاد رطوبت زیاد در داخل یخچال شده و ممکن است باعث خرابی قطعات الکتریکی داخل یخچال شود.

تمیز کردن برفک با سشوار
تمیز کردن برفک با سشوار

آب کردن برفک یخچال با آبجوش

یکی از روش‌های قدیمی برای آب کردن برفک یخچال با آبجوش است که در ان مواد غذایی را خارج کرده و یه ظرف پر از آبجوش را داخل فریزر یخچال قرار می‌دهید و سپس در را می‌بندید. حدود یک ساعت بعد در را باز می‌کنید و یخ‌ها را به ارامی با لبه چاقو می‌کنید. به همین راحتی، فقط یادتان باشد به صورت مستقیم ابجوش را روی یخ نریزید زیرا به یخچال اسیب می‌زند.

خوردن برفک یخچال

شاید باورتان نشود اما یکی از جذابیت‌های یخچال فریزر داشتن برف حتی در فصل تابستان است. شاید شنیده‌اید یا حتی خودتان تجریه کرده اید که روی برفک شیره انگور یا خرما ریخته یا با شکر می‌خورند! به نظر بسیار خوشمزه می‌اید بخصوص در فصل گرمای تابستان که خوشمزگی و دلچسب بودن آن چند برابر می‌شود. خوردن برفک در ظاهر جذاب است اما از نظر پزشکی و علمی درست نیست زیرا برفک حاصل سالم و تمیز نیست و توصیه می‌شود نخورید.

برفک یخچال چه ضرری دارد

این مسئله در طولانی مدت منجر به بروز مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده خواهد شد. به طور کلی برفک و یخ به هنگام تماس با مویرگ های معده منجر به انقباض آن شده و در نهایت فرآیند سیستم هاضمه و هضم غذا نیز دچار مشکل خواهد شد. همچنین مصرف برفک های یخ زده موجب بروز ناراحتی های مربوط به کبد می شود و با کاهش دمای کبرد، افزایش چربی بدن را در پی خواهد داشت. این مسئله حتی می تواند منجر به خرابی دندان های شما شود. از این رو بهتر است که مصرف برفک یخچال فریزر را کنار بگذارید.

خوردن برفک یخچال چه ضرری دارد

مصرف کنندگان، به خوردن برفک در یخچال و فریزر علاقه دارند آیا می‌دانید خوردن برفک یخچال چه ضرری دارد و این مسئله دلایل مختلفی دارد. یکی از علل این موضوع خوردن موارد سرد است و با توجه به استفاده از موارد غذایی سرد از برفک برای خوردن بهره می برند. اما توجه نمایید که علاقه به خوردن برفک می تواند بروز یک مشکل یا بیماری را در بدن نشان دهد و نیاز به مراجعه و ویزیت توسط پزشک خواهد داشت. همچنین توجه نمایید که اگر به خوردن برفک یخچال علاقه زیادی دارید، حتما به پزشک مراجعه نمایید. بعضی مواقع علت خوردن برفک به علت کمبود مواد معدنی یا آهن در بردن است و باید به سرعت پیگیری شود.

خوردن برفک یخچال در بارداری

در دوران بارداری برخی از خانم ها به خوردن برفک یخچال تمایل دارند و به آن عادت می کنند. پزشکان معتقدند که علت این امر به دلیل کمبود آهن و مواد معدنی در بدن خانم باردار است. همچنین بسیار مشاهده شده است که جویدن برفک به علت کنار آمدن و کاهش استرس های این دوران می باشد. اگرچه خوردن برفک حتما باعث ضرر نخواهد شد، اما برای خانم باردار خوردن برفک یخچال توصیه نمی شود و امکان دارد به جنین نیز تاثیر گذاشته و در آینده بیماری زمینه ای ایجاد نماید. در صورتی که فرد باردار این تمایلات را از خود نشان داد حتما با پزشک این مورد را مطرح نمایید تا از بروز مشکل برای بچه جلوگیری شود.

ادامه راهنمای رفع برفک زدگی انواع یخچال ساید از زبان تعمیر ساید بوش

_ وقتی دمای دستگاه کمتر از مقدار مورد نیاز تنظیم شود، نمی‌تواند در هر چرخه رطوبت موجود در فضای داخلی را جذب کند و درنتیجه این رطوبت به برفک تبدیل خواهد شد.
_ گاهی اوقات باید بجای کشف علت برفک زدن یخچال به دنبال راه‌حلی برای از بین بردن یخ زدگی آن باشیم.
_ اگر درب یخچال برای مدتی باز گذاشته شود، ابتدا در آن برفک ایجاد شده و سپس این برفک‌ها، شروع به یخ زدن می‌کنند.
_ این یخ‌ها اغلب در مناطق اطراف درب تشکیل شده و پس از گذشت مدتی کل یخچال را فرا می‌گیرند. برای از بین بردن آن‌ها یخچال باید دو دور یخ‌زدایی شود.
_ اگر محل تشکیل شدن برفک‌ها در نزدیکی سیم پیچ اواپراتور است. بسته به نوع دستگاه شما یکی از بخش های درونی آن مانند، بی‌متال، ترموفیوز، المنت، ترموستات و … خراب است. اگر چنین مشکلی در دستگاه شما ایجاد شده؛ بهتر است حل مشکل برفک را به یک متخصص واگذار کنید. شما عزیزان در صورت بروز هر گونه مشکل در زمینه برفک ساید بوش و یخچال فریزر می‌توانید با شماره تماس مجموعه تعمیر ساید بوش که در تمامی مناطق تهران و حومه تهران شعبه دارند بگیرید و سریعا با اعزام تکنسین‌های متخصص مشکلات ساید خود را با گارانتی و هزینه مقرون به صرفه در محل رفع نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *