دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعویض هیتر المنت ساید بوش

تعمیر المنت یخچال ساید بوش

یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی که در یخچال ها به کار رفته است هیتر المنت می باشد. بدون وجود آن برفک ها بر روی لوله های پشت یخچال تجمع کرده و به خراب شدن دستگاه منجر می گردند. به دلیل اهمیت بالایی که این قطعه در یخچال دارد باید توجه کرد. در صورت مشاهده هر گونه نشانه ای که حاکی از خرابی آن می باشد، سریعا به تعمیرکار مراجعه نموده تا نسبت به تعمیر آن اقدام نماید.

علائم مختلفی وجود دارند که نشان دهنده این قطعه می باشند. در این مقاله از مجموعه تعمیر ساید بوش به طور کامل به علائم خرابی هیتر المنت یخچال و همچنین نحوه تست و تعویض المنت یخچال پرداخته شده است.

هیتر المنت یخچال

حتما برای شما نیز این سوال پیش امده است که چطور ممکن است داخل یخچال یا فریزر سرد باشد اما بیرون ان سرد؟ چگونه این تضاد با یکدیگر کنار میایند؟ قاعدتا باید قطعه‌ای وجود داشته باشد که این تضاد را با یکدیگر هماهنگ کند و یخچال وظیفه خود را به درستی انجا دهد. هیتر المنت یخچال قطعه‌ای است که این کار را می‌کند و همه انواع یخچال‌ها و برندها این قطعه مهم را دارند.

کاربرد هیتر المنت یخچال بوش

هیتر المنت ها در انواع مختلفی وجود دارند که با توجه به نوع و مدل یخچال ممکن است از هر یک از آنها استفاده شود. از جمله هیتر المنت های یخچال می توان به نوع میله فلزی، میله پوشانده شده با نوار آلومینیومی و سیم داخل لوله شیشه ای اشاره کرد. کاربرد هیتر المنت یخچال بوش  در یخچال های نوفراست یا ضد برفک انجام می دهد این است که از قطعات ترمودیسک و برد الکترونیکی دستگاه فرمان گرفته و عمل برفک زدایی را انجام می دهد.

ضخامت و طول هیتر المنت ها در یخچال های مختلف متفاوت بوده و در یخچال هایی که ظرفیت بیشتری داشته و کمپرسور پر قدرت تری دارند از هیتر المنت هایی استفاده می کنند که دارای توان و قدرت بالاتری باشند. محل نصب هیتر المنت ها معمولا در قسمت پشتی یخچال می باشد و در صورت خرابی به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

کاربرد هیتر المنت یخچال بوش
کاربرد هیتر المنت یخچال بوش

انواع هیتر یخچال بوش

شایان ذکر است که این هیتر ها با توجه به نوع یخچال و فریزر طول و ضخامت متفاوتی دارد و از آن جایی که این یخچال ها دائم در حال به روز رسانی هستند قطعا ما شاهد قطعات مختلف و به روزی هستیم در این بخش به انواع این هیتر ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

_ هیتر با میله فلزی
_ هیتر فلزی با روکشی از جنس آلومینیوم
_ هیتر سیم پیچ داخل لوله شیشه ای
علت خرابی این قطعه معمولا باز و بسته کردن مداوم درب یخچال است . ایجاد برفک و آب نشدن آن این مشکل را به وجود می آورد و دمای یخچال کم و یا خیلی زیاد می شود.

هیتر المنت یخچال بوش
هیتر المنت یخچال بوش

علائم خرابی هیتر المنت یخچال

هیتر المنت یخچال نیز گاهی درست کار نمی کند و ممکن است خراب شود و قطعا دارای علائمی است از جمله:

_ برفک ها آب نمیشوند، در فرایند دیفراست اختلال ایجاد میشود و در نهایت برودت یخچال و فریزر از بین میرود.
_ در بعضی از مدل ها با خرابی المنت و عدم برفک زدایی، یخچال خاموش میشود.

البته این موارد مهم ترین علائم هستند اما اگر یخچال شما از نظر تعادل دمای داخل یخچال و بیرون یخچال دچار مشکل شد حتما علائم خرابی هیتر المنت یخچال را نیز چک کنید.

علت سوختن المنت یخچال

با توجه به اینکه المنت یخچال با ولتاژ برق کار می‌کند قطعا می‌تواند یکی از علت‌های سوختن المنت باشد به این صورت که ولتاژ بالای برق به دلیل نوسان و قرار گرفتن در مدار به مدت طولانی به خاطر خرابی دیگر قطعات دیفراست یا برد الکترونیکی علت سوختن المنت یخچال می‌شود. پس یکی از دلایل استفاده کردن از محافظ برق برای دوشاخه یخچال همین مورد است.

علت سوختن هیتر المنت یخچال ساید بوش

گاهی اوقات ممکن است که کمپرسور یخچال آن گونه که باید عمل نکند و یک عملکرد نا مناسب داشته باشد و یا این که آب کافی دریافت نکند و هیتر بسوزد. از علت سوختن هیتر المنت یخچال ساید بوش می توان به دمای خیلی بالا و یا خیلی کم محیط یخچال اشاره کرد . البته ممکن است که یخ ضخیمی بر روی اوپراتور که روی دیوار عقب فریزر است ایجاد شود یکی از علائم خرابی هیتر یخچال است. چنان چه اوپراتور یخچال خاموش باشد باید کویل تبخیر را بررسی کنید اگر کامل یخ زده باشد یخچال عملکرد مختل می شود و شما باید به دنبال تعویض هیتر المنت یخچال بوش بروید.

حواستان باشد که اگر بعد از مشاهده ی هر علائمی بهتر است در اسرع وقت به فکر تعمیر و یا تعویض آن قطعه باشید زیرا هر گونه سهل انگاری و کوتاهی موجب می شود که دیگر قطعات آسیب ببینند و شما را متحمل ضرر های زیاد تری کند پس این علائم را جدی بگیرید. معمولا زمانی که المنت ها خراب می شوند دمای داخلی یخچال با دمایی که تنظیم شده است هماهنگ نیست و دمای یخچال یا خیلی زیاد و یا خیلی کم می شود.

علایم خرابی هیتر المنت یخچال بوش
علایم خرابی هیتر المنت یخچال بوش

علائم خرابی هیتر المنت یخچال ساید بوش

از جمله علائم خرابی هیتر المنت یخچال ساید بوش که می توان از آن طریق متوجه خرابی هیتر المنت یخچال شد خنک شدن بیش از حد یخچال می باشد. زمانی که هیتر المنت خراب بوده و به درستی عمل نکند باعث می شود تا یخ های موجود در اواپراتور آب نشده و عملکرد چرخه خنک سازی یخچال با اختلال مواجه شود و یخچال بیش از اندازه خنک گردد. همچنین گرم نبودن قسمت پشتی یخچال نیز می تواند نشانه ای خراب بودن هیتر المنت دستگاه باشد.

در کنار آن، خنک نکردن یخچال نیز از جمله علائمی است که نشان دهنده خرابی هیتر المنت دستگاه می باشد و باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمود. در صورتی که در قسمت پشتی یخچال با توده عظیمی از برفک و یخ مواجه شدید باید به خراب بودن قطعه هیتر المنت شک کنید و در ابتدا توده یخ را برداشته و برای تعمیر این قطعه با تعمیرکار تماس بگیرید.

نحوه تست هیتر المنت یخچال ساید بای ساید بوش

با استفاده از یک مولتی متر می توان از سالم بودن هیتر المنت یخچال اطمینان حاصل کرد. برای این کار در ابتدا باید دو سر سیم برق ورودی را به مولتی متر متصل نموده و مقاومت ان را اندازه گیری نمایید. اگر هیتر المنت سالم باشد میزان مقاومت نشان داده شده باید بر روی 150 اهم باشد و در صورت خراب بودن این قطعه مقاومت بر روی عدد 600 اهم ثابت می ماند. در حالت استاندارد مقاومت هیتر یخچال باید در بازه 100 تا 500 اهم باشد.

نحوه تعویض هیتر المنت یخچال بوش

برای این کار به هیچ عنوان به سود خودسرانه اقدام ننموده و حتما از تخصص یک تعمیرکار استفاده نمایید. برای تعویض هیتر المنت در ابتدا باید یخچال را از برق جدا کرده و محتویات درون یخچال و فریزر را تخلیه نمایید. گیره ها و پیچ هایی که هیتر توسط آنها به یخچال متصل شده است را با پیچ گوشتی باز کرده و پنل را آزاد نمایید. سیم های اتصال هیتر المنت را بیرون کشیده و هیتر را از یخچال جدا نمایید. در ادامه هیتر جدید را در جای قبلی قرار داده و پیچ و گیره های آن را محکم ببندید.

در نهایت باید این نکته را یادآور شد که به علت حساسیتی که یخچال دارد و گران قیمت بودن آن، در صورتی که هر گونه نشانه ای مبنی بر خراب بودن هیتر المنت یخچال مشاهده کردید به هیچ عنوان تعمیرات را به دست افراد بی تجربه نسپرده و به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای یخچال فریزر باشید. این کار هم در صرف هزینه های تعمیرات به شما کمک کرده و هم از بروز خسارات مختلف در دستگاه جلوگیری می نماید.

نحوه تعویض هیتر المنت یخچال بوش
نحوه تعویض هیتر المنت یخچال بوش

خدمات مرکز تعمیر ساید بوش

مجموعه ما یعنی تعمیر ساید بوش با توجه به سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان محترم و عزیز توانسته است شعبات خود را در مناطق مختلف تهران مستقر نماید و حتی در برخی منطق حومه تهران نیز شعبه دارد. استقرار متخصصین در شعبات ، هزینه‌های مقرون به صرفه، انجام امور مربوط به تعمیر و سرویس در سریع‌ترین زمان و ارائه گارانتی خدمات وظیفه و رسالت ماست. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت یا از طریق ثبت درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما به محض دریافت درخواست شما نسبت به رسیدگی آن سریع اقدام خواهند کرد.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد ساید بوش مقاله مربوط به تعویض فن یخچال بوش را نیز مطالعه کنید قطعا مطالب مفید و کاربردی برای شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *