دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نحوه تمیز کردن مخزن ابسردکن ساید بوش

آموزش تمیز کردن آبسردکن یخچال بوش

با پیشرفت تکنولوژی یخچال های جدید مجهز به مخزن آبی شدند که برای خنک نگهداشتن آب از آنها استفاده می شود. این مخزن درواقع حکم همان پارچ یا بطری آبی ست که ما برای رفع تشنگی داخل یخچال قرار می دادیم. مسلما استفاده از این مخزن و یخچال های مجهز به این مخزن باعث راحتی بیشتر ما شده است.

یخچال هایی که دارای آبسردکن هستند این امکان را به فرد می دهد که پس از پر کردن مخزن آن، تا مدتی می توان بدون باز کردن درب یخچال و اتلاف انرژی آن از آب خنک بهره مند شد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که در یخچال های جدیدتر مخزن به طور مستقیم به شیر آب شهری متصل شده است و دیگر نیازی به پر کردن آن ندارید. تا انتهای مقاله با مجموعه تعمیر ساید بوش همراه باشید نکات کاربردی ارائه خواهیم داد.

چه زمانی آبسردکن یخچال بوش را تمیز کنیم

تمیز کردن آبسردکن یخچال بوش باید تقریبا هر شش هفته یکبار انجام شود. برخی حتی پیشنهاد می‌کنند که هر بار اب مخزن تمام شد، آن را تمیز کنید. بسته به تعداد دفعات استفاده از آبسردکن و نوع فیلتر‌ها و تصفیه‌ کننده‌های متصل به آن، می‌توانید تعداد دفعات را تعیین کنید.یک سیستم تصفیه اسمز معکوس در یک یخچال می‌تواند به شما در تمیز نگه داشتن آبسردکن یخچال بوش کمک کند. این نوع خنک‌کننده‌ها می‌توانند یک سال کامل بدون ضدعفونی شدن کار کنند.

پس از یک سال می‌توانید فیلتر را به طور کامل تعویض کنید. با این حال، لوله‌های توزیع آب باید تمیز شوند. نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال بوش به این صورت است که هفته‌ای یکبار از یک ماده پاک کننده مانند سرکه برای تمیز کردن استفاده کنید که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

تمیز کردن آبسردکن یخچال بوش
تمیز کردن آبسردکن یخچال بوش

نحوه تمیز کردن مخزن ابسردکن ساید بوش

قبل از هرچیز این سوال مطرح می شود که علت این تمیزکاری چیست؟ همه ما می دانیم آبی که در یک محل بماند مانده می شود و به اصطلاح بو می گیرد. مخزن آبسردکن ساید بوش هم از این قضیه مستثنی نیست. پس اولین و مهمترین دلیل برای تمیز کردن مخزن آبسردکن ساید بوش ، بو گرفتن آب به علت مانده بیش از اندازه آب در داخل آن است. همیشه این توصیه می‌شود که آب مانده حتی در ظروف پلاستیکی را نوشیده نشود و دلیل آن احتمال آلودگی آب است. اگرچه آب داخل یخچال ساید دور از نور آفتاب بوده و مخزن آبسردکن هم معمولا سربسته است اما این نکته بسیار اهمیت دارد.

نحوه تمیز کردن مخزن ابسردکن ساید بوش
نحوه تمیز کردن مخزن ابسردکن ساید بوش

ترفندهای تمیز کردن آبسردکن ساید بوش

برای تمیز کردن آبسردکن یخچال روش‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از ساده‌ترین و متداول‌ترین‌های آن‌ها می‌پردازیم. نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال به شرح زیر است:

نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال بوش با سرکه

استفاده از این روش، مشابه تمیز کردن قهوه ساز با سرکه سیب است. سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده غیر سمی عمل می‌کند که کپک و آلودگی را از محفظه‌های داخلی آبسردکن یخچال بوش پاک می‌کند. استفاده از سرکه سیب برای تمیز کردن آبسردکن ضروری نیست و سرکه سفید نیز می‌تواند به عنوان یک جایگزین شگفت انگیز عمل کند.

مواد لازم برای نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال بوش با سرکه:

یک سوم پیمانه سرکه
۱ پیمانه آب
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو (اختیاری)
نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال بوش به این صورت است که ابتدا باید یک محلول درست کنید. برای درست کردن محلول، محتویات ذکر شده را در یک سطل بزرگ بریزید. آب لیمو اختیاری است، اما استفاده از آن بهتر است زیرا بوی سرکه را کاهش می‌دهد.

تمیز کردن مخزن ابسردکن ساید بوش با سرکه
تمیز کردن مخزن ابسردکن ساید بوش با سرکه

نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال بوش با ماده سفیدکننده

در حالی که بسیاری از ما سعی می‌کنیم از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن لوازم خانگی اجتناب کنیم، گاهی اوقات بهترین راه برای این کار هستند. مشابه ایجاد محلول سرکه، سفید کننده را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. توجه داشته باشید به ازای هر گالن آب، بیش از یک قاشق غذاخوری سفید کننده کلر اضافه نکنید.

قبل از استفاده از محلول تمیز کننده، مطمئن شوید که تمام اقدامات ایمنی لازم را انجام داده‌اید. به عنوان مثال، هنگام استفاده از سفید کننده، با پوشیدن دستکش لاستیکی تمیز از دستان خود محافظت کنید و قبل از شروع تمیز کردن، دوشاخه را از برق جدا کنید.

مراحل نحوه تمیز کردن آبسردکن ساید بای ساید بوش

تا اینجا با موادی که برای نحوه تمیز کردن آبسرد کن یخچال نیاز دارید، آشنا شدید. اکنون با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید آبسردکن خود را به خوبی تمیز کنید. توجه داشته باشید که نحوه تمیز کردن آبسرد کن یخچال با سرکه و مواد ضدعفونی کننده به یک شکل صورت می‌گیرد:

یخچال را از برق بکشید و مخزن آب را بردارید
قبل از اینکه به نحوه تمیز کردن آبسرد کن یخچال بپردازیم، یک مرحله مهم را باید به خاطر بسپاریم؛ همیشه قبل از شروع به تمیز کردن هر وسیله برقی، آن را از برق بکشید. پس از جدا شدن از برق، مخزن آب را بردارید و آب باقیمانده را با استفاده از دریچه، لوله یا شیر آن، تخلیه کنید. اگر مخزن آب به راحتی بیرون نمی‌آیند، دفترچه راهنما را دنبال کنید تا این قطعات را بدون آسیب رساندن به آن‌ها جدا کنید.

مخزن را با آب و صابون بشویید
مخزن آب و دیگر قسمت‌های آبسردکن یخچال را با صابون یا مایع ظرفشویی ملایم و آب گرم بشویید. می‌توانید آنها را با یک اسفنج نرم تمیز کنید تا از ساییده شدن آن‌ها جلوگیری کنید. هر قطعه را به خوبی با آب تمیز بشویید تا مطمئن شوید که هیچ باقیمانده یا طعم صابون باقی نمانده است. اجازه دهید قطعات به طور کامل در هوا خشک شوند یا آن‌ها را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.

محلول سرکه یا ماده سفید کننده را درون مخزن بریزید
مرحله سوم از نحوه تمیز کردن ابسرد کن یخچال این است که محلول تمیزکننده را درون مخزن آبسردکن بریزید. سپس از یک برس اسکراب ملایم با دسته بلند برای تمیز کردن داخل مخزن استفاده کنید. اجازه دهید محلول چند دقیقه بماند تا قسمت‌های داخلی به خوبی تمیز و ضدعفونی شوند. پس از تمیز کردن مخزن، شیر یا اسپیگوت‌ها را باز کنید تا مقداری از محلول تمیز کننده جریان یابد و به تمیز کردن دهانه‌ها کمک کند.

مخزن آبسردکن را تخلیه کرده و آبکشی کنید
یک سطل به اندازه کافی بزرگ را زیر شیر آبسردکن قرار دهید و هر چه از محلول تمیز کننده باقی مانده است را تخلیه کنید. دوباره مخزن را با آب تمیز پر کرده و کاملا بشویید تا محلول سرکه خارج شود. دوباره از برس اسکراب استفاده کنید تا مطمئن شوید که سطوح تمیز هستند و محلول تمیزکننده باقی مانده را پاک کنید. این مراحل را دو یا سه بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که مزه یا بوی محلول تمیزکننده باقی نمانده است.

خدمات مرکز تعمیر ساید بوش

مجموعه ما یعنی تعمیر ساید بوش با توجه به سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان محترم و عزیز توانسته است شعبات خود را در مناطق مختلف تهران مستقر نماید و حتی در برخی منطق حومه تهران نیز شعبه دارد. استقرار متخصصین در شعبات ، هزینه‌های مقرون به صرفه، انجام امور مربوط به تعمیر و سرویس در سریع‌ترین زمان و ارائه گارانتی خدمات وظیفه و رسالت ماست. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت یا از طریق ثبت درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما به محض دریافت درخواست شما نسبت به رسیدگی آن سریع اقدام خواهند کرد.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد ساید بوش مقاله مربوط معنی ارور F1 در یخچال ساید بوش را نیز مطالعه کنید قطعا مطالب مفید و کاربردی برای شما خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *